top of page

Üzleti probléma

Az E.ON – földrajzilag és szervezetileg is sokszereplős nemzetközi csoport – egységes, skálázható és költséghatékony együttműködési platformot kívánt kialakítani a csoporton belüli kollaboráció, tartalomkezelés és tudásmegosztás támogatására. A leányvállalatonként eltérő Microsoft SharePoint‑verziók és érettségi szintek akadályozták az egységes szolgáltatáskatalógus kialakítását, megnövelték az üzemeltetési költségeket és egyben biztonsági kockázatot is jelentett.

 


Megoldás

Az E.ON 5 meghatározó célparamétert jelölt ki, ami mentén az Abesse szakértői nemzetközi csapatban, angol nyelvi környezetben tervezték és hajtották végre a migrációt és konszolidációt. 

 

  • Teljes nemzetközi szervezeti szintű egységesítés és modernizáció – hibrid komponensek felhasználásával, egységes governance és szolgáltatáskatalógussal.

  • Tartalmi konszolidáció és minőségjavítás – redundáns tartalmak szanálása; kereshetőség és információ‑architektúra fejlesztése.

  • Üzemeltethetőség és költséghatékonyság – TCO csökkentése, automatizált üzemeltetési folyamatok, standardizált támogatási modell.

  • Folyamat‑modernizáció – örökölt workflow‑k kiváltása Power Platform megoldásokkal; üzleti alkalmazások „cloud‑ready” pályára állítása.

  • Változásmenedzsment – a ~40 ezer felhasználó zökkenőmentes átállítása (képzés, kommunikáció, támogatási csatornák).

 

A projekt során az Abesse szakértők kulcsszerepet vállaltak a forrásrendszerek felmérésében, auditjában, 20+ alkalmazás mély felmérésben és a tervezést megelőző helyzetértékelésben. Megterveztük az új hibrid modell architektúrát SharePoint 2019 + M365 alapokon. A szolgáltatás katalógus és SLA-k kialakítása, valamint az egységes governance környezet felépítése is az Abesse hatókörében történt. A migrációs stratégia kialakításában és a biztonsági, megfelelőségi szempontok megtervezésében is Abesse-s szakértők vállalták a kulcsszerepet.

 

Eredmények

A projekt eredményeként előálló új, egységes környezet, modern felhasználói élményt nyújt és sokkal gyorsabb az információ‑hozzáférés.


A hibrid architektúrának köszönhetően jól kielégíthetők a csoport szintű és a lokális igények is, hiszen a csoport szintű szolgálatásokat felhős platformról, míg a lokális integrációkat is igénylő helyi szolgáltatásokat on-prem rétegen lehet elérni. A jól átgondolt üzemeltetési, governance és biztonsági folyamatoknak köszönhetően skálázhatóbbá vált az üzemeltetés és jobban előrejelezhetők a költségek is. Ennek része a technológiai és termék életciklus kockázatok jelentős csökkenése.


Mindezeket együttvéve egy magasabb üzembiztonságot garantáló SharePoint környezetre támaszkodhat az E.ON teljes nemzetközi szervezete.

Iparág

Szolgáltatás

Technológia

100+ workflow

migrációja

-50% költség

megtakarítás

80 000 felhasználó

támogatása

100+ workflow

migrációja

-50% költség

megtakarítás

80 000 felhasználó

támogatása

Az E.ON SE Európa egyik vezető energia cége, 47 millió ügyféllel és jelenléttel 15 országban. Fő fókuszterületei a fenntartható energiatermelés, az elektrifikáció és az energiahatékonyság. Üzleti modellje két pillérre épül:

  • Energiaelosztás és hálózatüzemeltetés – Európa egyik legnagyobb elosztóhálózatának működtetése;

  • Ügyfélmegoldások és digitalizáció – okos hálózati megoldások, e-mobilitás és energiahatékonysági programok.


Az Abesse Zrt. több mint 22 éve támogatja az E.ON csoportot digitalizációs megoldásokkal.

100+ workflow

migrációja

üzleti kritikus folyamatok

80000

felhasználó

robosztus üzleti környezet

-50% üzemeltetési

költség csökkenés

hatékonyság növekedés

E.ON hibrid SharePoint konszolidáció

Átfogó nemzetközi projekt

Egyéb referenciáink

Reklámértékesítést támogató integrált rendszer

Egy igazán kritikus üzleti alkalmazás

Biotech ügyfélportál

Rapid fejlesztés COVID járvány alatt

Automatizált biztosítási folyamatok

Hatékonyság növelése RAP-val

  • 5. oldal
bottom of page