top of page

Üzleti probléma

Az Allianz napi folyamataiban korábban sok manuális feladatot jelentett a biztosítási események adminisztrálása, mivel egy-egy eseményhez sok adat kapcsolódik, és az életútjuk során ezeket több informatikai rendszerben kell kezelni. A jelentős ügyfélkör miatt a szerződések feldolgozása is folyamatosan jelentkező, nagy feladatot jelentett. Emellett a kollégáknak a kampányszerűen előforduló, tömeges feladatokat is hibamentesen, rövid határidővel kellett megoldani, amik a munkatársak leterheltségét fokozták. A kihívások kezelésére a menedzsment az RPA (Robotic Process Automation) megoldások bevezetése mellett döntött, hogy a folyamatokat automatizálja és a hatékonyságot növelje.



Megoldás

Az Allianz az Abesse szakértőivel szintet lépett az automatizációban. Az Abesse a korábban kialakított robotfolyamatokat felmérte, optimalizálási lehetőségeket azonosított, és ennek eredményeként a robotizálás hatékonysága jelentősen javult, a robotidő igény csökkent és hibatűrőbbé vált a működés.


A projektcsapat új folyamatok automatizálásával bővítette a robotizált megoldások körét. Ezen munka során az igények felmérése, megtervezése és megvalósítása a gyártói ajánlásokra épülő kipróbált módszertan szerint történt. A manuális folyamatok alapján az automatizált megoldások már a robotizációt támogató szempontok szerint kerültek kialakításra, így gyorsabb, stabilabb, skálázható működést eredményeztek.


Eredmények

A napi működés megváltoztatása, új technológia bevezetése a munkatársak számára mindig többletfeladat. Ennek ellenére az Allianznál az üzleti területek egyre több automatizálási igénnyel jelentkeznek, mivel látják a robotizálás előnyeit. A tömegesen jelentkező folyamatokat jelentős arányban tudja a robot teljes körűen végig vinni a kárrögzítéstől az pénzügyi elszámolás adminisztrációjáig, így tehermentesítve a munkatársakat, akik a komplex, nem standard esetek megoldására tudnak koncentrálni.


Az RPA alkalmazásával az Allianz jelentős mértékben növelte működési hatékonyságát: a folyamatok átfutási ideje lerövidült, a munkatársak kapacitása felszabadult, így nagyobb figyelmet fordíthatnak a magasabb hozzáadott értékű feladatokra és a személyre szabott ügyfélkiszolgálásra.

Industry

Services

Technology

nx10 FTE

megtakarítás

a repetatív feladatokon

1 éven belüli

megtérülés

látványos eredmények

Gyorsabb E2E

folyamatok

szolgáltatás minőség javulás

nx10 FTE

megtakarítás

a repetatív feladatokon

1 éven belüli

megtérülés

látványos eredmények

Gyorsabb E2E

folyamatok

szolgáltatás minőség javulás

Az Allianz Magyarország egyik vezető biztosítótársasága, amely széles körű pénzügyi szolgáltatásokat kínál ügyfeleinek. Az Allianz célja, hogy szolgáltatásait gyorsan, pontosan és zökkenőmentesen nyújtsa, miközben költséghatékony működést biztosít, ennek érdekében munkatársait automatizációs megoldásokkal támogatja. Az Abesse szakemberei ebben a törekvésében támogatják a biztosítót.

Gyorsabb E2E

folyamatok

szolgáltatás minőség javulás

1 éven belüli

megtérülés

látványos eredmények

nx10 FTE

megtakarítás

a repetatív feladatokon

Automatizált biztosítási folyamatok

Hatékonyság növelése RAP-val

Other references

Integrated System for Ad Sales

A mission-critical business application

E.ON hibrid SharePoint konszolidáció

Átfogó nemzetközi projekt

Biotech ügyfélportál

Rapid fejlesztés COVID járvány alatt

  • Page 5
bottom of page