Üzleti probléma
Az Allianz napi folyamataiban korábban sok manuális feladatot jelentett a biztosítási események adminisztrálása, mivel egy-egy eseményhez sok adat kapcsolódik, és az életútjuk során ezeket több informatikai rendszerben kell kezelni. A jelentős ügyfélkör miatt a szerződések feldolgozása is folyamatosan jelentkező, nagy feladatot jelentett. Emellett a kollégáknak a kampányszerűen előforduló, tömeges feladatokat is hibamentesen, rövid határidővel kellett megoldani, amik a munkatársak leterheltségét fokozták. A kihívások kezelésére a menedzsment az RPA (Robotic Process Automation) megoldások bevezetése mellett döntött, hogy a folyamatokat automatizálja és a hatékonyságot növelje.

Megoldás
Az Allianz az Abesse szakértőivel szintet lépett az automatizációban. Az Abesse a korábban kialakított robotfolyamatokat felmérte, optimalizálási lehetőségeket azonosított, és ennek eredményeként a robotizálás hatékonysága jelentősen javult, a robotidő igény csökkent és hibatűrőbbé vált a működés.
A projektcsapat új folyamatok automatizálásával bővítette a robotizált megoldások körét. Ezen munka során az igények felmérése, megtervezése és megvalósítása a gyártói ajánlásokra épülő kipróbált módszertan szerint történt. A manuális folyamatok alapján az automatizált megoldások már a robotizációt támogató szempontok szerint kerültek kialakításra, így gyorsabb, stabilabb, skálázható működést eredményeztek.
Eredmények
A napi működés megváltoztatása, új technológia bevezetése a munkatársak számára mindig többletfeladat. Ennek ellenére az Allianznál az üzleti területek egyre több automatizálási igénnyel jelentkeznek, mivel látják a robotizálás előnyeit. A tömegesen jelentkező folyamatokat jelentős arányban tudja a robot teljes körűen végig vinni a kárrögzítéstől az pénzügyi elszámolás adminisztrációjáig, így tehermentesítve a munkatársakat, akik a komplex, nem standard esetek megoldására tudnak koncentrálni.
Az RPA alkalmazásával az Allianz jelentős mértékben növelte működési hatékonyságát: a folyamatok átfutási ideje lerövidült, a munkatársak kapacitása felszabadult, így nagyobb figyelmet fordíthatnak a magasabb hozzáadott értékű feladatokra és a személyre szabott ügyfélkiszolgálásra.
Industry
Services
Technology
nx10 FTE
megtakarítás
a repetatív feladatokon
1 éven belüli
megtérülés
látványos eredmények
Gyorsabb E2E
folyamatok
szolgáltatás minőség javulás
nx10 FTE
megtakarítás
a repetatív feladatokon
1 éven belüli
megtérülés
látványos eredmények
Gyorsabb E2E
folyamatok
szolgáltatás minőség javulás
Az Allianz Magyarország egyik vezető biztosítótársasága, amely széles körű pénzügyi szolgáltatásokat kínál ügyfeleinek. Az Allianz célja, hogy szolgáltatásait gyorsan, pontosan és zökkenőmentesen nyújtsa, miközben költséghatékony működést biztosít, ennek érdekében munkatársait automatizációs megoldásokkal támogatja. Az Abesse szakemberei ebben a törekvésében támogatják a biztosítót.
Gyorsabb E2E
folyamatok
szolgáltatás minőség javulás
1 éven belüli
megtérülés
látványos eredmények
nx10 FTE
megtakarítás
a repetatív feladatokon
Automatizált biztosítási folyamatok
Hatékonyság növelése RAP-val




