top of page

Üzleti probléma

A Biztosító számára az IFRS17 számviteli standard bevezetése új típusú adatigényeket és riportálási követelményeket támasztott. A meglévő rendszerek nem voltak képesek biztosítani az IFRS17 szerinti zárási folyamatokhoz szükséges adatkonzisztenciát, auditálhatóságot és aggregációs logikát. A különböző forrásrendszerekből származó adatok egységes kezelése, valamint az aktuáriusi és számviteli számítások támogatása komplex rendszerintegrációt igényelt.

 


Megoldás

A projekt keretében egy teljesen új, moduláris felépítésű adatkonszolidációs rendszer (AKR) került kialakításra, amely az IFRS17 szerinti pénzügyi zárási és jelentési folyamatok technológiai gerincét képezi. A rendszer célja, hogy különböző forrásrendszerekből – például aktuáriusi modellező eszközökből, könyvelési rendszerekből és biztosítástechnikai adatbázisokból – származó adatokat egységes struktúrába rendezze, és azokat automatizált módon feldolgozza, aggregálja és továbbítsa a számítási és riportálási célrendszerek felé.


Az AKR architektúrája három fő rétegre különül el: egy Microsoft SQL Server alapú adatbázisrétegre, egy erre épülő alkalmazáslogikai rétegre, valamint egy webes vékonykliens felületre, amely lehetővé teszi a felhasználók számára a folyamatok követését, a manuális beavatkozást és auditálást. Az adatfeldolgozás során kulcsszerepet kaptak az SSIS-alapú ETL folyamatok, valamint az MS SQL-ben implementált tárolt eljárások, amelyek biztosítják az adattranszformációk konzisztenciáját és teljesítményét.


A rendszer képes különféle típusú adatforrásokból származó adatokat fogadni, majd azokat előre definiált üzleti logikák mentén feldolgozni. A feldolgozás során az adatok GIC (Group of Insurance Contracts) szintre aggregálódnak, és a rendszer biztosítja a visszakereshetőséget, verziókövetést és auditálhatóságot is. A rendszer egyik kulcsmodulja a folyamatvezérlő felület, amely checklist-szerűen vezeti végig a felhasználót a zárási lépések során, biztosítva, hogy minden lépés csak akkor hajtható végre, ha annak előfeltételei teljesültek.


A rendszer interfészeken keresztül kapcsolódik a Prophet aktuáriusi szoftverhez, a SecondFloor IFRS17 engine-hez, valamint a könyvelési és riportálási rendszerekhez. Az input- és output-adatok strukturált kezelése lehetővé teszi a számítási eredmények automatikus könyvelését és a szabályozói riportok előállítását. A rendszer kialakítása során kiemelt figyelmet kapott a skálázhatóság, a jövőbeni bővíthetőség és a technológiai függetlenség.

 

Eredmények

A projekt eredményeként a biztosító egy olyan integrált rendszert vezetett be, amely teljes mértékben támogatja az IFRS17 szerinti zárási és riportálási folyamatokat. Az AKR révén Ügyfelünk képessé vált a különböző forrásrendszerekből származó adatok egységes kezelésére, az aktuáriusi és számviteli számítások automatizálására, valamint a riportálási követelményeknek való megfelelésre. A rendszer auditálható, skálázható és a jövőbeni bővítésekre is felkészült. A projekt sikeresen támogatta az IFRS17 bevezetését és hozzájárult a Biztosító pénzügyi transzparenciájának, és működési hatékonyságának növeléséhez.

Industry

Services

Technology







Az IFRS17 nemzetközi számviteli standard bevezetése új kihívások elé állította a biztosítótársaságokat. Ügyfelünk, egy magyarországi biztosító célja egy olyan integrált adatkonszolidációs rendszer kialakítása volt, amely képes támogatni az IFRS17 szerinti zárási folyamatokat, biztosítva az adatok konzisztenciáját, auditálhatóságát és a riportálási követelményeknek való megfelelést.

IFRS17 adatkonszolidáció egy biztosítótársaságnál

Átláthatóság és hatékonyság jegyében

Other references

E.ON hibrid SharePoint konszolidáció

Átfogó nemzetközi projekt

Biotech ügyfélportál

Rapid fejlesztés COVID járvány alatt

Automatizált biztosítási folyamatok

Hatékonyság növelése RAP-val

  • Page 5
bottom of page