top of page

Üzleti probléma

A Wizz Air digitális platformjának (wizzair.com) fejlesztése során egyre nagyobb kihívást jelentett a szoftver verzió telepítések minőségének garantálása, a szoftver hibák számának csökkentése és a fejlesztési ciklusok gyorsítása. A manuális regressziós tesztelés jelentős erőforrást igényelt, miközben a hibák gyakran csak a telepítési fázisban derültek ki, ami késéseket és újabb tesztelési köröket eredményezett. A meglévő tesztelési folyamatok nem voltak kellően integráltak a fejlesztési életciklusba, és nem biztosították a megfelelő átláthatóságot és hatékonyságot. A Wizz Air célja az volt, hogy egy olyan tesztautomatizációs megoldást vezessen be, amely fenntartható, skálázható, és képes támogatni a gyors, hibamentes  szoftver telepítéseket. 

 


Megoldás

A projekt célja az volt, hogy a meglévő regressziós és komponens tesztek automatizálásával csökkentse a manuális tesztelésre fordított időt, növelje a tesztelés lefedettségét és pontosságát, valamint támogassa a gyorsabb és biztonságosabb kiadásokat. A projekt során megterveztünk egy manuális és automata tesztelési lépésekből álló, a teljes fejlesztési és üzemeltetési feladatokat lefedő szoftver minőségbiztosítási folyamatot és munkamódszert. Ennek támogatására az egyik piacvezető tesztautomatizációs keretrendszert, a Ranorexet választottuk ki és vezettük be, amelyet később a megváltozott igényekhez jobban illeszkedő Playwright platformra cseréltünk. 


A bevezetés során a tesztek integrálva lettek a CI/CD folyamatokba, automatikusan futnak már a fejlesztési, valamint a kiadási fázisokban is. A tesztelés különböző környezetekben (Test, UAT, Staging) és böngészőkön (Chrome, Firefox, IE) zajlik, időzítve vagy manuálisan indítva.  


A QA koncepció folyamatos hangolása során a „shift left” szemléletet tartottuk szem előtt, amelynek keretében a fejlesztők már a fejlesztési fázisban részt vesznek a különböző teszt komponensek kialakításában. A teszttervezés a sprinttervezés részévé vált és minden tesztszinthez felelősségi körök kerültek meghatározásra. Mára a fejlesztők, manuális tesztelők és az automatizálást támogató mérnökök szoros együttműködésével zajlik a több mint 100 fős csapat munkája. 

 

Eredmények

A projekt eredményeként a tesztelési idő jelentősen csökkent: míg a manuális tesztelés átlagosan 1–1,5 órát vett igénybe tesztesetenként, addig az automatizált futtatás nem igényel emberi beavatkozást. 

 

A regressziós tesztek 95%-a automatizált lett, ami jelentősen csökkentette a kiadási hibák számát és a kiadások átfutási idejét. A fejlesztési hibák korai kiszűrése csökkentette a kiadási fázisban szükséges bugfixek számát, és a fejlesztési ciklusokban a tesztelési tervezés és végrehajtás pontosabb becsléseket és hatékonyabb munkavégzést eredményezett. 


A fejlesztésnek köszönhetően a WizzAir immár sokkal dinamikusabban tudja követni a piaci igényeket, akár napi gyakorisággal képes új funkciókat és szolgáltatásokat publikálni a portálra. 

  


 

Industry

Services

Technology

5x felgyorsult

kódtelepítés

dinamikusabb igénykezelés

95%-ban

automatizált

regressziós tesztelés

-300k EUR / 3 év

költség csökkenés

hatékonyság növekedés

5x felgyorsult

kódtelepítés

dinamikusabb igénykezelés

95%-ban

automatizált

regressziós tesztelés

-300k EUR / 3 év

költség csökkenés

hatékonyság növekedés

A Wizz Air digitális fejlesztési stratégiájának részeként az Abesse egy átfogó tesztautomatizációs módszertant és technológiát vezetett be a wizzair.com portál környezetben, amelynek célja, hogy az ügyfél igényeket dinamikusan lekövető portál stabil, megbízható működését hatékony, gyors és megbízható minőségbiztosítási folyamattal támogassa.

x5 felgyorsult

kódtelepítés

dinamikusabb igénykezelés

95%-ban

automatizált

regressziós tesztelés

-300k EUR

költség csökkenés

hatékonyság növekedés

Tesztelés automatizálása a wizzair.com portálon

Komplex szoftver-minőségbiztosítás

Other references

Wizzair.com a biztonságos portál

DevSecOps automatizált környezet

E.ON beszerzési portál

MS Power Platform nagyvállalati környezetben

E.ON digitális ügyfélportál

Önkiszolgáló műszaki ügyintézés

  • Page 1
bottom of page