top of page

Üzleti probléma

A Wizz Air számára kiemelt fontosságú, hogy digitális csatornáin keresztül gyors, megbízható és felhasználóbarát élményt nyújtson ügyfeleinek. A folyamatosan változó piaci környezet és az utasok egyre növekvő digitális elvárásai miatt elengedhetetlen a kiszolgáló platformok folyamatos fejlesztése és modernizálása. Ehhez egy olyan rugalmas, skálázható és egységes digitális infrastruktúra és az azt folyamatosan fejlesztő és üzemeltető szakértő csapat szükséges, amely lehetővé teszi a gyors innovációt és reagálást, biztosítja a magas rendelkezésre állást, valamint támogatja az új funkciók zökkenőmentes bevezetését a kiváló ügyfélélmény érdekében.

  


Megoldás

A Wizz Air digitális transzformációja során az Abesse szakértői szorosan együttműködnek a Wizz Air üzleti és technológiai csapataival, valamint a projektben részt vevő további beszállító partnerekkel. Az alapos igényfelmérés és közös tervezési folyamat eredményeként egy olyan moduláris , a repülés szervezési és nemzetközi jegyfoglaló rendszerekhez integrált architektúra került kialakításra, amely biztosítja a rendszer skálázhatóságát, magas rendelkezésre állását és hosszú távú fenntarthatóságát.


A fejlesztés fókuszában egy egységes, eszközfüggetlen digitális élmény megteremtése állt, amely lehetővé teszi az utasok számára a teljes utazási folyamat önálló intézését – a jegyfoglalástól és fizetéstől kezdve a valós idejű járatinformációk követésén át a mobil beszállókártya használatáig. A megoldás zökkenőmentesen illeszkedik a Wizz Air belső rendszereihez, biztosítva a pontos adatáramlást és a stabil működést.


Az elmúlt évtizedben a gyorsan változó üzleti környezethez és a legkorszerűbb technológiai lehetőségekhez igazodva a rendszer folyamatos megújuláson megy keresztül. Miközben a portál egyre kifinomultabb szolgáltatásokat kínál, az informatikai platformot folyamatosan korszerűsítve a multicloud-os, konténerizált és microservice alapú működésre állítjuk át, garantálva a minél biztonságosabb és hatékonyabb üzemeltetést.


Az Abesse munkatársai nemcsak a fejlesztési, tesztelési és automatizálási feladatokban vesznek részt, hanem a portál platform szintű működését is aktívan támogatják, például DevOps, DevSecOps, tartalomkezelési (Content Editing) és release management feladatok ellátásával.

 

Eredmények

A fejlesztések eredményeként a Wizz Air digitális szolgáltatásai minden platformon – legyen az mobil vagy webes felület – egységesen, stabilan és magas színvonalon váltak elérhetővé. Az így kialakított skálázható és integrált rendszer lehetővé tette, hogy a Wizz Air ki tudja szolgálni az 5 év alatt 41-ről 64 millióra növekedett utasszámot több, mint 800 útvonalon 50+ országban. A rendszer rugalmassága biztosította a gyors üzleti reagálást, javította az adatok pontosságát, valamint hatékonyabbá tette az üzemeltetési folyamatokat, csökkentve a manuális beavatkozások szükségességét. Mindez hozzájárult a szolgáltatások megbízhatóságának növeléséhez, az üzemeltetési költségek optimalizálásához.


Az ügyfél-elégedettség és az utaslojalitás mérhetően erősödött, ami hosszú távon is támogatja a légitársaság növekedését és versenyképességét.


Az Abesse jelentős szerepet játszott abban, hogy ez a komplex digitális rendszer biztonságosan, fenntartható módon és jövőálló technológiai alapon valósuljon meg.

Industry

Services

Technology

1+ millió felhasználó

kényelmes kiszolgálása

64 millió vásárlás/év

biztonságos lebonyolítása

2x utasforgalom

növekedés az elmúlt 5 évben

1+ millió felhasználó

kényelmes kiszolgálása

64 millió vásárlás/év

biztonságos lebonyolítása

2x utasforgalom

növekedés az elmúlt 5 évben

A Wizz Air Közép- és Kelet-Európa egyik legdinamikusabban növekvő ultra diszkont légitársasága, amely járataival több, mint 50 ország desztinációját köti össze, évente több tízmillió utast kiszolgálva. Digitális jelenlétének központi eleme a wizzair.com, amely a világ egyik leglátogatottabb légitársasági portálja. A weboldal elsődleges kommunikációs és értékesítési csatornaként üzletkritikus szerepet tölt be a foglalások, az utaskezelés és a márka digitális élményének biztosításában.

1+ millió

felhasználó

kényelmes kiszolgálása

64 millió / év

vásárlás

biztonságos lebonyolítása

4x utasforgalom

növekedés az elmúlt 5 évben

Wizz Air e-kereskedelmi portál

Dinamikus növekedés támogatása

Other references

Erőforrás optimalizálás  egy  építőipari vállalatnál

Több mint egy PowerBI bevezetés

Nemzetközi SharePoint migráció

M365 felhőszolgáltatásba 

Energiaközösség adatgyűjtő és optimalizáló rendszer

Machine learning a gyakorlatban

  • Page 2
bottom of page