Üzleti probléma
Az E.ON – földrajzilag és szervezetileg is sokszereplős nemzetközi csoport – egységes, skálázható és költséghatékony együttműködési platformot kívánt kialakítani a csoporton belüli kollaboráció, tartalomkezelés és tudásmegosztás támogatására. A leányvállalatonként eltérő Microsoft SharePoint‑verziók és érettségi szintek akadályozták az egységes szolgáltatáskatalógus kialakítását, megnövelték az üzemeltetési költségeket és egyben biztonsági kockázatot is jelentett.

Megoldás
Az E.ON 5 meghatározó célparamétert jelölt ki, ami mentén az Abesse szakértői nemzetközi csapatban, angol nyelvi környezetben tervezték és hajtották végre a migrációt és konszolidációt.
Teljes nemzetközi szervezeti szintű egységesítés és modernizáció – hibrid komponensek felhasználásával, egységes governance és szolgáltatáskatalógussal.
Tartalmi konszolidáció és minőségjavítás – redundáns tartalmak szanálása; kereshetőség és információ‑architektúra fejlesztése.
Üzemeltethetőség és költséghatékonyság – TCO csökkentése, automatizált üzemeltetési folyamatok, standardizált támogatási modell.
Folyamat‑modernizáció – örökölt workflow‑k kiváltása Power Platform megoldásokkal; üzleti alkalmazások „cloud‑ready” pályára állítása.
Változásmenedzsment – a ~40 ezer felhasználó zökkenőmentes átállítása (képzés, kommunikáció, támogatási csatornák).
A projekt során az Abesse szakértők kulcsszerepet vállaltak a forrásrendszerek felmérésében, auditjában, 20+ alkalmazás mély felmérésben és a tervezést megelőző helyzetértékelésben. Megterveztük az új hibrid modell architektúrát SharePoint 2019 + M365 alapokon. A szolgáltatás katalógus és SLA-k kialakítása, valamint az egységes governance környezet felépítése is az Abesse hatókörében történt. A migrációs stratégia kialakításában és a biztonsági, megfelelőségi szempontok megtervezésében is Abesse-s szakértők vállalták a kulcsszerepet.
Eredmények
A projekt eredményeként előálló új, egységes környezet, modern felhasználói élményt nyújt és sokkal gyorsabb az információ‑hozzáférés.
A hibrid architektúrának köszönhetően jól kielégíthetők a csoport szintű és a lokális igények is, hiszen a csoport szintű szolgálatásokat felhős platformról, míg a lokális integrációkat is igénylő helyi szolgáltatásokat on-prem rétegen lehet elérni. A jól átgondolt üzemeltetési, governance és biztonsági folyamatoknak köszönhetően skálázhatóbbá vált az üzemeltetés és jobban előrejelezhetők a költségek is. Ennek része a technológiai és termék életciklus kockázatok jelentős csökkenése.
Mindezeket együttvéve egy magasabb üzembiztonságot garant áló SharePoint környezetre támaszkodhat az E.ON teljes nemzetközi szervezete.
Iparág
Szolgáltatás
Technológia
100+ workflow
migrációja
-50% költség
megtakarítás
80 000 felhasználó
támogatása
100+ workflow
migrációja
-50% költség
megtakarítás
80 000 felhasználó
támogatása
Az E.ON SE Európa egyik vezető energia cége, 47 millió ügyféllel és jelenléttel 15 országban. Fő fókuszterületei a fenntartható energiatermelés, az elektrifikáció és az energiahatékonyság. Üzleti modellje két pillérre épül:
Energiaelosztás és hálózatüzemeltetés – Európa egyik legnagyobb elosztóhálózatának működtetése;
Ügyfélmegoldások és digitalizáció – okos hálózati megoldások, e-mobilitás és energiahatékonysági programok.
Az Abesse Zrt. több mint 22 éve támogatja az E.ON csoportot digitalizációs megoldásokkal.
100+ workflow
migrációja
üzleti kritikus folyamatok
80000
felhasználó
robosztus üzleti környezet
-50% üzemeltetési
költség csökkenés
hatékonyság növekedés
E.ON hibrid SharePoint konszolidáció
Átfogó nemzetközi projekt




