top of page

Üzleti probléma

A Biztosító számára az IFRS17 számviteli standard bevezetése új típusú adatigényeket és riportálási követelményeket támasztott. A meglévő rendszerek nem voltak képesek biztosítani az IFRS17 szerinti zárási folyamatokhoz szükséges adatkonzisztenciát, auditálhatóságot és aggregációs logikát. A különböző forrásrendszerekből származó adatok egységes kezelése, valamint az aktuáriusi és számviteli számítások támogatása komplex rendszerintegrációt igényelt.

 


Megoldás

A projekt keretében egy teljesen új, moduláris felépítésű adatkonszolidációs rendszer (AKR) került kialakításra, amely az IFRS17 szerinti pénzügyi zárási és jelentési folyamatok technológiai gerincét képezi. A rendszer célja, hogy különböző forrásrendszerekből – például aktuáriusi modellező eszközökből, könyvelési rendszerekből és biztosítástechnikai adatbázisokból – származó adatokat egységes struktúrába rendezze, és azokat automatizált módon feldolgozza, aggregálja és továbbítsa a számítási és riportálási célrendszerek felé.


Az AKR architektúrája három fő rétegre különül el: egy Microsoft SQL Server alapú adatbázisrétegre, egy erre épülő alkalmazáslogikai rétegre, valamint egy webes vékonykliens felületre, amely lehetővé teszi a felhasználók számára a folyamatok követését, a manuális beavatkozást és auditálást. Az adatfeldolgozás során kulcsszerepet kaptak az SSIS-alapú ETL folyamatok, valamint az MS SQL-ben implementált tárolt eljárások, amelyek biztosítják az adattranszformációk konzisztenciáját és teljesítményét.


A rendszer képes különféle típusú adatforrásokból származó adatokat fogadni, majd azokat előre definiált üzleti logikák mentén feldolgozni. A feldolgozás során az adatok GIC (Group of Insurance Contracts) szintre aggregálódnak, és a rendszer biztosítja a visszakereshetőséget, verziókövetést és auditálhatóságot is. A rendszer egyik kulcsmodulja a folyamatvezérlő felület, amely checklist-szerűen vezeti végig a felhasználót a zárási lépések során, biztosítva, hogy minden lépés csak akkor hajtható végre, ha annak előfeltételei teljesültek.


A rendszer interfészeken keresztül kapcsolódik a Prophet aktuáriusi szoftverhez, a SecondFloor IFRS17 engine-hez, valamint a könyvelési és riportálási rendszerekhez. Az input- és output-adatok strukturált kezelése lehetővé teszi a számítási eredmények automatikus könyvelését és a szabályozói riportok előállítását. A rendszer kialakítása során kiemelt figyelmet kapott a skálázhatóság, a jövőbeni bővíthetőség és a technológiai függetlenség.

 

Eredmények

A projekt eredményeként a biztosító egy olyan integrált rendszert vezetett be, amely teljes mértékben támogatja az IFRS17 szerinti zárási és riportálási folyamatokat. Az AKR révén Ügyfelünk képessé vált a különböző forrásrendszerekből származó adatok egységes kezelésére, az aktuáriusi és számviteli számítások automatizálására, valamint a riportálási követelményeknek való megfelelésre. A rendszer auditálható, skálázható és a jövőbeni bővítésekre is felkészült. A projekt sikeresen támogatta az IFRS17 bevezetését és hozzájárult a Biztosító pénzügyi transzparenciájának, és működési hatékonyságának növeléséhez.

Iparág

Szolgáltatás

Technológia







Az IFRS17 nemzetközi számviteli standard bevezetése új kihívások elé állította a biztosítótársaságokat. Ügyfelünk, egy magyarországi biztosító célja egy olyan integrált adatkonszolidációs rendszer kialakítása volt, amely képes támogatni az IFRS17 szerinti zárási folyamatokat, biztosítva az adatok konzisztenciáját, auditálhatóságát és a riportálási követelményeknek való megfelelést.

IFRS17 adatkonszolidáció egy biztosítótársaságnál

Átláthatóság és hatékonyság jegyében

Egyéb referenciáink

B2C értékesítési csatorna fejlesztése

120 000 ügyfél kiszolgálása világszerte

Tesztelés automatizálása a wizzair.com portálon

Komplex szoftver-minőségbiztosítás

Wizz Air e-kereskedelmi portál

Dinamikus növekedés támogatása

  • 3. oldal
bottom of page