top of page

Üzleti probléma

Az E.ON – földrajzilag és szervezetileg is sokszereplős nemzetközi csoport – egységes, skálázható és költséghatékony együttműködési platformot kívánt kialakítani a csoporton belüli kollaboráció, tartalomkezelés és tudásmegosztás támogatására. A leányvállalatonként eltérő Microsoft SharePoint‑verziók és érettségi szintek akadályozták az egységes szolgáltatáskatalógus kialakítását, megnövelték az üzemeltetési költségeket és egyben biztonsági kockázatot is jelentett.

 


Megoldás

Az E.ON 5 meghatározó célparamétert jelölt ki, ami mentén az Abesse szakértői nemzetközi csapatban, angol nyelvi környezetben tervezték és hajtották végre a migrációt és konszolidációt. 

 

  • Teljes nemzetközi szervezeti szintű egységesítés és modernizáció – hibrid komponensek felhasználásával, egységes governance és szolgáltatáskatalógussal.

  • Tartalmi konszolidáció és minőségjavítás – redundáns tartalmak szanálása; kereshetőség és információ‑architektúra fejlesztése.

  • Üzemeltethetőség és költséghatékonyság – TCO csökkentése, automatizált üzemeltetési folyamatok, standardizált támogatási modell.

  • Folyamat‑modernizáció – örökölt workflow‑k kiváltása Power Platform megoldásokkal; üzleti alkalmazások „cloud‑ready” pályára állítása.

  • Változásmenedzsment – a ~40 ezer felhasználó zökkenőmentes átállítása (képzés, kommunikáció, támogatási csatornák).

 

A projekt során az Abesse szakértők kulcsszerepet vállaltak a forrásrendszerek felmérésében, auditjában, 20+ alkalmazás mély felmérésben és a tervezést megelőző helyzetértékelésben. Megterveztük az új hibrid modell architektúrát SharePoint 2019 + M365 alapokon. A szolgáltatás katalógus és SLA-k kialakítása, valamint az egységes governance környezet felépítése is az Abesse hatókörében történt. A migrációs stratégia kialakításában és a biztonsági, megfelelőségi szempontok megtervezésében is Abesse-s szakértők vállalták a kulcsszerepet.

 

Eredmények

A projekt eredményeként előálló új, egységes környezet, modern felhasználói élményt nyújt és sokkal gyorsabb az információ‑hozzáférés.


A hibrid architektúrának köszönhetően jól kielégíthetők a csoport szintű és a lokális igények is, hiszen a csoport szintű szolgálatásokat felhős platformról, míg a lokális integrációkat is igénylő helyi szolgáltatásokat on-prem rétegen lehet elérni. A jól átgondolt üzemeltetési, governance és biztonsági folyamatoknak köszönhetően skálázhatóbbá vált az üzemeltetés és jobban előrejelezhetők a költségek is. Ennek része a technológiai és termék életciklus kockázatok jelentős csökkenése.


Mindezeket együttvéve egy magasabb üzembiztonságot garantáló SharePoint környezetre támaszkodhat az E.ON teljes nemzetközi szervezete.

Industry

Services

Technology

100+ workflow

migrációja

-50% költség

megtakarítás

80 000 felhasználó

támogatása

100+ workflow

migrációja

-50% költség

megtakarítás

80 000 felhasználó

támogatása

Az E.ON SE Európa egyik vezető energia cége, 47 millió ügyféllel és jelenléttel 15 országban. Fő fókuszterületei a fenntartható energiatermelés, az elektrifikáció és az energiahatékonyság. Üzleti modellje két pillérre épül:

  • Energiaelosztás és hálózatüzemeltetés – Európa egyik legnagyobb elosztóhálózatának működtetése;

  • Ügyfélmegoldások és digitalizáció – okos hálózati megoldások, e-mobilitás és energiahatékonysági programok.


Az Abesse Zrt. több mint 22 éve támogatja az E.ON csoportot digitalizációs megoldásokkal.

100+ workflow

migrációja

üzleti kritikus folyamatok

80000

felhasználó

robosztus üzleti környezet

-50% üzemeltetési

költség csökkenés

hatékonyság növekedés

E.ON hibrid SharePoint konszolidáció

Átfogó nemzetközi projekt

Other references

Wizz Air e-kereskedelmi portál

Dinamikus növekedés támogatása

Digitális transzformáció a Vadászkamaránál

Ügyfélélmény! Hatékonyság!

MOL folyamatainak automatizálása

RPA a hatékonyság maximalizálására

  • Page 4
bottom of page